Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Godziny pracy ośrodka

Poniedziałek - piątek, godz: 8:00 - 16:00

Korespondencja

Korespondencję należy składać w punkcie obsługi interesanta Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m. st. Warszawy, ul. Walentego Skorochód Majewskiego 3, od poniedziałku do piątku w godzinach  8.00-16.00 lub wysyłać za pośrednictwem poczty pod adresem:

  • Ośrodek Pomocy Społecznej
    Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
    ul. Walentego Skorochód Majewskiego 3
    02-104 Warszawa

Z Ośrodkiem Pomocy Spolecznej mozna się skontaktować również  za pośrednictwem poczty elektronicznej osrodek@opsochota.waw.pl, lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą

O sposobie załatwienia sprawy Ośrodek powiadamia zainteresowanych pisemnie w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.

Przyznawanie i odmowa świadczeń

Zgłoszenie dotyczące potrzeby udzielenia pomocy społecznej złożyć może w Ośrodku osoba zainteresowana a także każda inna osoba lub instytucja, która wie o trudnej sytuacji osoby zgłaszanej. Zgłoszenie można złożyć drogą korespondencyjną, telefoniczną lub osobiście do pracownika socjalnego.

Podstawą do przyznania lub odmowy świadczeń pomocy społecznej jest wywiad środowiskowy przeprowadzony przez pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby ubiegającej się o pomoc.

Wszystkie informacje uzyskane podczas wywiadu stanowią tajemnicę i mogą być wykorzystane jedynie dla potrzeb pomocy społecznej.

Osoby korzystające z pomocy społecznej zobowiązane są do współudziału w rozwiązywaniu swojej trudnej sytuacji.

Decyzję o przyznaniu lub odmowie pomocy podejmuje Dyrektor Ośrodka. Jest ona wydawana w formie pisemnej. Decyzji w formie pisemnej nie wymaga przyznanie pomocy w formie pracy socjalnej lub poradnictwa specjalistycznego.

Skargi i wnioski

Dyrektor lub Zastępca Dyrektora przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków i zażaleń, w każdy poniedziałek od godz. 12:00 do 16:00 po wcześniejszym umówieniu wizyty w sekretariacie Ośrodka.

kontakt do sekretariatu:

telefon: 22 123 67 50

email: osrodek@opsochota.waw.pl 

Sygnalista

Podstawa prawna

Zarządzenie nr OPS.DK.021.38.2024 Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy z 17 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy.

Na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), § 12 ust. 1 i 2 Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy stanowiącego Załącznik Nr 5 do uchwały Nr XXIX/918/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 17 kwietnia 2008 r. w sprawie nadania statutów ośrodkom pomocy społecznej m.st. Warszawy (z późn.zm.) i § 35 ust. 1 Regulaminu organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy stanowiącego Załącznik do Zarządzenia nr OPS.DK.021.31.2020 Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy z dnia 28 sierpnia 2020 r. (z późn. zm.)

Co może być przedmiotem zgłoszenia?

Przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego mogą być informacje o naruszeniu prawa,
polegającym na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mającym na celu obejście
prawa, w dziedzinach wyszczególnionych w ustawie, w szczególności dotyczących:

  1. korupcji;
  2. zamówień publicznych;
  3. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  4. ochrony prywatności i danych osobowych;
  5. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  6. interesów finansowych m.st. Warszawy.

Kto może zgłosić?

Osobami uprawnionymi do dokonania zgłoszenia wewnętrznego, w kontekście związanym z pracą są: 

  • pracownik, także w przypadku, gdy stosunek pracy już ustał;
  • osoba ubiegająca się o zatrudnienie, która uzyskała informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy.

Przepisy Procedury stosuje się odpowiednio również względem osoby pomagającej
w dokonaniu zgłoszenia wewnętrznego oraz osoby powiązanej z sygnalistą.

Jak dokonać zgłoszenia?

Sygnaliście umożliwia się dokonanie zgłoszenia wewnętrznego za pośrednictwem
funkcjonujących w OPS kanałów:

  1. w postaci elektronicznej na adres e-mail: sygnalista@opsochota.waw.pl
  2. w postaci pisemnej na adres korespondencyjny OPS: Ośrodek Pomocy Społecznej DzielnicyOchota m.st. Warszawy, ul. Skorochód-Majewskiego 3, 02-104 Warszawa, z dopiskiem „Do rąk własnych Specjalisty ds. sygnalistów";
  3. telefonicznie pod numerem 723 245 011 w dni robocze, w godzinach 8-16;
  4. osobiście, na wniosek sygnalisty złożony za pośred nictwem jednego z kanałów, o którychmowa w pkt 1-3, podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

Klauzula informacyjna

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba